Прием на Л-Карнитин за по-високи нива на тестостерона!

Прием на Л-Карнитин за по-високи нива на тестостерона!

Преди години, постиженията на фитнес ентусиастите и спортистите по бодибилдинг са се постигали много по-бавно. Хората тогава не са познавали почти хранителните добавки и не са се възползвали от тях. Сега обаче е различно и ние сме длъжни да сме добре запознати, за да постигнем истинска хармония в нашето тяло.
Преди тридесет години, протеиновият шейк се е правил като смесим мляко, сметана, яйца, плод, таблетки за черен дроб и лецитин. Сега нещата стоят по друг начин. Същото важи и за другите хранителни добавки. Днес ще разгледаме една по-непозната страна на L-карнитинът, а именно връзката му с нивата на тестостерон.

От нивата на тестостерона в тялото зависи какъв прогрес ще постигне един човек във фитнеса, независимо дали спортист или просто ентусиаст.
Какво общо обаче има L-carnitine с него?
Да, разбирането, че тестостеронът е най-важният хормон свързан с градежа на мускулите. Оказва се обаче, че 98% от тестостерона в тялото е т. нар. „свързан тестостерон“, който е напълно безполезен за нашите мускули. „Свободният тестостерон“ е това, от което имаме нужда, за да има мускулен растеж.
При мъжете той е само 2 процента. Много важно е да се намери начин да увеличим продукцията на въпросната форма на хормона. Разбира се, това трябва да стане по безопасен начин, без да разстройваме нормалното производство на естествения тестостерон. Попаднахме на две проучвания, които крият ключът към разковничето. Учените са стигнали до извода, че за да се случи това, трябва да имаме повече андрогенни рецептори в тялото. Л-карнитинът може да ни ги осигури!
В клинично изследване проведено върху хора и освен това публикувано в един от най-стриктните научни журнали, учените и изследователите на Кънектикътския университет откриват нещо интересно за тази добавка. Карнитинът се справя много добре в производството на свободен тестостерон. Проучването трае 21 дни. Хората, които приемат л-карнитин получили видим растеж в броя на андрогенните рецептори преди тренировка, спрямо пласебо групата.

Защо толкова наблягаме на тези рецептори?
Защото те регулират влиянието на свободния тестостерон върху синтеза на протеин. Колкото повече андрогенни рецептори има в тялото ни, толкова повече свободен тестостерон ще се трупа на ниво мускулни фибри, в следствие на нашите тренировки.
Влиянието на добавката L-carnitine върху образуването на рецепторите прави тази вече доказала се добавка още по-полезна. Толкова достъпно нещо да ни дава физиологичната възможност да пренасочваме повече свободен тестостерон към мускулните клетки, това е безценно. Въпросният анаболично активен тестостерон води до масивен мускулен растеж, когато е на разположение в нашите мускули. До сега само се спекулираше с тази тема, но вече е доказано.

Все още не сме приключили!
Както казахме,  проучванията, които ще разгледаме за ефекта на л-карнитинът върху нивата на тестостерон са две на брой. Следващото отново трае 21 дни и отново е проведено върху хора, в клинична среда. Американският физиологичен журнал е открил, че приемът на л-карнитин подкрепя възстановяването на мускулната тъкан. Използвани са няколко различни метода за измерване на това нещо, но най-вече магнетичен резонанс. Наблюдавали са какъв ефект ще има върху хората, ако приемат по 2 грама на ден от добавката. Това е напълно достатъчно, за да се максимизира концентрацията на плазма карнитин, когато става на въпрос за здрави мъже във форма.
Резултатите са отново зашеметяващите! Л-карнитинът намалява катаболните процеси в следствие на тренировките, тези които разграждат мускулите ни. Създават се много по-малкок свободни радикали. Спрямо пласебо групата, резултатът е много видим. Загубите на мускулна тъкан са минимални. С други думи, освен, че подпомага свалянето на килограми и мускулният растеж, карнитинът спира мускулното разграждане в следствие на качествени и изтощаващи тренировки.

Няма нужда от повече доказателства за ефекта на хранителната добавка л-карнитин. Всеки един човек, който иска стабилни и дългосрочни резултати, трябва да обмисли възможността за прием на субстанцията. Това е една от най-безопасните добавки, на много достъпна цена и без тежки странични ефекти.
1. http://www.researchgate.net/publication/6959345_Androgenic_responses_to_resistance_exercise_Effects_of_feeding_and_L-carnitine
2. http://www.goutpal.com/wp-content/uploads/2011/12/treating-raised-uric-acid-from-exercise-stress.pdf

 12 ноем. 2015

Още новини

Л-Карнитин по време на бременност

Благодарение на множеството научни доклади описващи ролята на л-карнитина в човешкия организъм ние имаме възможността да пишем тази статия и да дадем ориентировъчни насоки по темата. Благодарение на науката можем да ...

Л-Карнитин за възрастни хора

Плюсовете от употребата на Л-Карнитин при хора в напреднала възраст:√ Забавя стареенето на клетъчно ниво√ Подобрява физическите възможности и намалява умората√ Грижи се за сърцето и сърдечно съдовата дейност√ ...