Научи всичко за Л-Карнитина - втора част

Научи всичко за Л-Карнитина - втора част

Нутриционисти и научни работници констатират, че общия ориентировъчен дневен прием на л-карнитин чрез храна е от порядъка на 100 до 300 мг, това важи за хора, които консумират ежедневно месо. Вегетарианците и веганите не влизат в тези статистики, защото отбягвайки продуктите от животински произход приемът им на карнитин е в пъти по-малък.
Приемът на л-карнитин под формата на хранителни добавки може да варира от минимален прием от 50мг на ден до над 2-3 грама за активно спортуващи и хора желаещи да извлекат максимални ползи от приема на продукта. Доказано, че приема на 500мг л-карнитин на ден увеличават нивата на карнитин в клетките и кръвта.

Свалянето на килограми, влизането в мечтаната форма и цялостното изгаряне на мазнини е дълга и мъчителна борба за много хора по света, която често продължава дълги години. Желаещите да подобрят здравето си, често кръшкат от верния път и не издържат на напрежението и изкушенията. Експерти са установили, че над 30 милиона възрастни Американци се мъчат да свалят килограми. За да подобрят цялостният си начин на живот и да научат тялото им да използва мазнините по предназначение отнема време и е важен процес за тези, които искат да поддържат винаги във форма фигурата си. Л-Карнитина е от съществено значение за всеки дръзнал да поддържа нисък процент подкожни мазнини, заради неговото естествено свойство да подпомага правилното метаболизиране на мазнините. За да постигнете трайни и качествени резултати в борбата с килограмите не е нужно просто да приемате л-карнитин и да си мислите, че всичко е готово и килограмите ще почнат да изчезват от самосебе си. Хората с наднормено тегло трябва да изградят подходящи хранителни навици, както и да следват правилна и добре обмислена тренировъчна програма, която да им гарантира постоянно и постепенно регулиране на теглото. Л-Карнитина с неговото всеизвестно действие да транспортира мазнините, там където ще бъдат използвани за енергия 100% може да ви помогне във вашето начинание в борбата с излишните килограми.

Транспортната функция на л-карнитина, която подпомага мазнините да бъдат транспортирани в митохондрите на клетките и там те да бъдат използвани като енергиен източник подпомага по-лесното регулиране използване, вдига качеството, количеството и използването на мазнините за нормалното им предназначение. Имаме предвид, че по този начин се увеличава броя на калориите от мазнини, които се използват, като енергия, а не се складират по неприятните места, като паласки, задник, трицепс и т.н. През 97-ма година изследователи са представили своите изследвания за ефектите от приема на л-карнитин при подрастващи на възраст от 13 до 17 години, желаещи да намалят теглото си. Младежите били разделени на 2 групи. И двете групи получавали адекватни съвети и препоръки относно правилното хранене, подходящото физическо натоварване и правилното разчитане и контролиране на диетата. Едната група приемала 2 грама л-карнитин на ден, а другата група приемала плацебо. На края на 3 месечното научно изследване и при двете наблюдавани групи се забелязва значително понижение в теглото, благодарение на контролирания прием на храна и ежедневните упражнения, разбира се.
Групата приемаща по 2 грама л-карнитин на ден свалила средно по 4 килограма всеки, докато групата приемаща плацебо свалила по около 400-500грама на човек. Това едно от много проучвания, които показват, че приема на Л-Карнитин оказва едно благоприятно действие върху борбата с излишните килограми. При изследването не се съобщава за странични ефекти, което прави л-карнитина още по-желан и предпочитан от хора по целия свят като неразделен приятел в подкрепата за изгаряне на мазнини.

През 1992 "Гилбърт Кац" (това е компания за изследвания проучвания за цялостни хранителни и здравословни технологии, притежават множество публикации и запазени марки на клинични и здравословни продукти и технологии за поддържане здравето и правилното суплементиране) са представили своите изследвания и резултатите за тях от направено проучване относно загубата на килограми и изгарянето на мазнини, където основен момент за наблюдение бил добавеният прием на л-карнитин. Тридесет жени и общо десет мъже на възраст от 16 до 65 са включени в проучването. Изследването било насочено към това да наблюдава разликите и движението в следните параграфи - телесна маса, нивата на холестерола, метаболизма като групите били ограничени с калориен прием от 1,000 до 2,000 калории на ден. Първата фаза на проучването продължила осем седмици включвала само и единствено хранителни ограничения и диети, без никакво добавяне на каквито и да било суплементи. При тази фаза не са наблюдавани съзнателни промени в телесната маса, метаболизма или нивата на холестерола в кръвта. Втората част отново продължила осем седмици, но освен диета, добавили и 200 мкг хром, 200мг л-карнитин и обогатено съдържание на фибри. Накрая на втората фаза учените установили, че наблюдаваната група свалила средно по 4,5кг на човек и средно по 11% подобрение в количеството добър/лош холестерол в кръвта. Като лошият холестерол намалил своето присъствие в кръвта с до 9%. След издадените записки на хората участвали в изследването повечето от тях споменават, че добавянето на фибри към храната както и даденият им л-карнитин им помогнали да се поддържат към диетита си и да не излизат от релси.

В днешно време на пазара за хранителни добавки можете да откриете множество продукти за отслабване, както в аптеките така и по специализираните магазини за спортна и здравословна насоченост. Ако се вгледате обаче в етикетите на повечето съдържанието им е почти еднотипно, всичко се свежда до едни базистни съставки, които са основни за подпомагането ви в борбата с изгарянето на излишните и досадни мазнини. Л-Карнитина е една основна база, която би ви помогнала винаги в труден момент.

Много от продуктите на пазара за хранителни добавки се промотират като мастни метаболизатори, други като оказващи пряк контрол върху апетита, трети съдържат пък качествени фибри, други се водят карб и фет блокери, напоследък много нашумяха продукти предназначени за заместители на хранене, както и продукти за маса, сила и възстановяване съдържащи "всичко в едно".
Заместителите на хранене се предлагат под формата на протеинови барове, готови напитки срещани под името - ready for drink, големи бисквитки и т.н. Всички те, които са на доказани марки и производителите държат на качеството, съдържат л-карнитин в състава си, ако не вярвате, просто разгледайте обстойно етикета им. Това, което ще ви препоръчаме е да следите и за количеството протеин и фибри, защото те са от съществено значение за вашата диета. Гледайте количеството на захар да е минимално, ако има добавени витамини, минерали, карнитин или други полезни съставки - супер. Фибрите действат засищащо, като така лесно можете да контролирате апетита си. Особено полезни са фибрите за хората, които постоянно са гладни или изпитват нужда от това да сложат нещо в устата си и да дъвчат независимо от това, че преди 10 минути са станали от масата.

Научи всичко за Л-Карнитина - първа част


 9 ян. 2015

Още новини

Л-Карнитин по време на бременност

Благодарение на множеството научни доклади описващи ролята на л-карнитина в човешкия организъм ние имаме възможността да пишем тази статия и да дадем ориентировъчни насоки по темата. Благодарение на науката можем да ...

Л-Карнитин за възрастни хора

Плюсовете от употребата на Л-Карнитин при хора в напреднала възраст:√ Забавя стареенето на клетъчно ниво√ Подобрява физическите възможности и намалява умората√ Грижи се за сърцето и сърдечно съдовата дейност√ ...