Л-Карнитин за по-добро възстановяване

Л-Карнитин за по-добро възстановяване

Л-Карнитинът е известен най-вече със своите свойства да мобилизира успешното елиминиране не излишните телесни мазнини. Освен това си ефикасно действие, л-карнитинът спомага и за адекватното мускулно регенериране след физически натоварвания.

Основната и най-важна роля на л-карнитинът по отношение на възстановяването е да предпазва ендотелните клетки от дефицит на л-карнитин, също и да ограничава и намалява мускулната болка (треска), като в същото време подобрява цялостно укрепване на мускулната тъкан.

Точно поради свойствата си да намалява времетраенето на мускулните трески и способността си да предпазва клетките от прекомерна умора, правят л-карнитинът основна част от състава на все повече и повече хранителни добавки с регенерираща организма насоченост.

Л-Карнитинът доказано увеличава притока на кръв по време на тренировка (спомага за по-доброто кръвоснабдяване), намалява неблагоприятният ефект на ежедневният стрес, намалява мускулната умора и също съкращава времето за възстановяване между тренировките.

А ето и няколко научни доклада относно л-карнитина:

Употребата на л-карнитин оказва положително въздействие върху възстановителните процеси на мускулите след тежки физически натоварвания:
http://www.karger.com/Article/Pdf/12825 (изисква се регистрация)

Л-карнитин Л-Тартрат значително подобрява измерените след тренировка показатели в следствие на тренировъчен стрес:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11788381

Следващото проучване подкрепя тезата, че употребата на L-Carnitine L-Tartrate допринася за по-добрият отговор на хормоналната секреция и съответно подобряване на регенерирането на мускулните клетки:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12930169

Употребата на л-карнитин след тренировка подобрява андрогенният отговор и подобрява работоспособността на хормоналните рецептори. Това води до по-високи нива на тестостерон и лутеинизиращ хормон:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16826026

Проучване проведено заедно с 8 мъже в перфектно здравословно състояние на възраст от 22 год (+/- 3) и със следните физически данни: височина 174см (+/- 5) и тегло от 83кг (+/-15кг), приемащи л-карнитин в следните дози: 0 грама, 1 грам и 2 грама на ден за 3 седмици комбинирано с продължителна физическа активност подобрява измерените показатели за след-тренировъчно състояние на организма:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17313301

 

 24 апр. 2016

Още новини

Л-Карнитин по време на бременност

Благодарение на множеството научни доклади описващи ролята на л-карнитина в човешкия организъм ние имаме възможността да пишем тази статия и да дадем ориентировъчни насоки по темата. Благодарение на науката можем да ...

Л-Карнитин за възрастни хора

Плюсовете от употребата на Л-Карнитин при хора в напреднала възраст:√ Забавя стареенето на клетъчно ниво√ Подобрява физическите възможности и намалява умората√ Грижи се за сърцето и сърдечно съдовата дейност√ ...