Каква е разликата между L-Carnitine и Acetyl L-Carnitine?

Каква е разликата между L-Carnitine и Acetyl L-Carnitine?

Нека първо разясним какво всъщност представляват Л-Карнитин и Ацетил Л-Карнитин?
Л-Карнитинът е напълно естествен елемент за нашият организъм, той е една от многото аминокиселини, които са част от градивната структура на мускулната тъкан. В организма ни л-карнитинът се синтезира с помощта на някои микронутриенти - Витамините B6, B3, Витамин C, минералът желязо и също така с подкрепата на метионин (важна аминокиселина).
Acetyl L-Carnitine е производен естер на Л-Карнитина, който наподобява неговата структура, но се отличава с по-висока стабилност и ефективността му е смятана за по-изразена.

Как действа и какви са функциите на Л-карнитинът и Ацетил Л-карнитинът?
Главната и най-важна за спортистите способност на л-карнитина е неговата транспортна способност. Той действа като "самолет", който транспортира дългите и сложни за разграждане мастни клетки към митохондриите, които използват тези неприятни мазнини като източник на анергия, от която мускулите се възползват постоянно. Необходимостта от л-карнитин за желаещите да изгорят мазнините е изключително висока, защото въпросните мастни киселини е почти невъзможно да преминат клетъчната мембрана без наличието на л-карнитин, поради нейната непропусливост. Молекулата на л-карнитина образно казано "хваща" мазнините и преминаването през клетъчната мембрана се превръща в лесно начинание. Освен, че спомага за пренасянето на тези мастни клетки (телесните мазнини) в местата, където те да бъдат оползотворени подобаващо, повечето от вас ще се досетят, че от тези мастни клетки има и отпатъчен материал, който не може да бъде изгорен, нали така? Е, точно тук се намесва отново л-карнитина, който освен, че вкарва на правилното място излишните мастни киселини, той спомага и за изхвърлянето на остатъците от неизгорените мазнини.

Действието на Acetyl L-Carnitine е почти идентично с това на обикновения л-карнитин - той заема главно участие в метаболизма на мастните клетки, като спомага за пренасочването на мазнините към митохондриите, където да бъдат превърнати в ефективен енергиен източник за мускулите.
Ацетил Л-Карнитинът дължи своята популярност на още няколко основни негови предимства, които го превърнаха в една от хранителните добавки представляваща най-голям интерес за учените по цял свят. Преписват му се възможности за антиоксидантни свойства, също така е елемент, който намалява признаците на кожата за стареене, грижи се за здравето на мозъчната система, а също така е и верен приятел на централната нервна система. Основен негов плюс е благоприятното му въздействие върху сърдечносъдовата система.

По отношение на плюсовете от приема на л-карнитин под каквато и да е форма може да се говори доста, като плюсовете са множество и всестранни. Ние се стараем да ви поднасяме само адекватна и полезна информация, затова ви предлагаме да се запознате с нашите предишни статии по свързани с темата л-карнитин и неговите плюсове. Метафоричното заглавие на статията "Л-Карнитин прием - 8 известни "странични ефекта и действия"" не трябва да ви плаши, а да ви стимулира да го прочетете, а в статията "5 причини да приемаме Л-Карнитин" сме изтъкнали някои от основополагащите плюсове върху човешкия организъм, които допринесоха за световната популярност на л-карнитина.

Какви са препоръчителните дневдни дози за прием на Ацетил Л-Карнитин и Л-Карнитин?
L-Carnitine и Acetyl L-Carnitine в общи линии се препоръчва да бъдат приемани в едни и същи дози, както следва:
Общият прием на ден е от 2 до 3 грама, независимо от формата на л-карнитин, като приемът се осъществява на 2-3 равни приема през целия ден.
В дните, когато тренирате ви препоръчваме да приемате:
Сутрин веднага след ставане, 20 минути преди тренировка и веднага след тренировка по 1 грам л-карнитин или ацетил л-карнитин.
В дните, в които не сте в залата или на терена приемайте сутрин веднага щом се събудите, следобед на празен стомах и вечер преди лягане по 1 грам л-карнитин или ацетил л-карнитин.
Важно е да знаете също така, че л-карнитинът се приема 2 месеца след което е желателно да направите една почивка от 10-тина дни и можете пак да повторите приема от 2 месеца.

Има ли странични ефекти?
При спазването на препоръчителните дози за прием от производителя на вашият продукт или ако вашият прием варира в рамките на 2-3 грама л-карнитин или ацетил л-карнитин на ден, то странични ефекти не се наблюдават и няма място за притеснение.
Странични ефекти, като главоболие, раздразненост, безсъние, диария, обриви или подобни могат да се появят след многократно превишаване на препоръчителните дневни дози.

Накратко за разликите между двата вида л-карнитин:
Acetyl L-Carnitine се смята, че е по-ефективен по отношение на стимулиране мисловната дейност и цялостната концентрация
По отношение на изгарянето на мазнини и двата действат безупречно
Съществуват твърдения, че ацетил л-карнитин е формата, която по-добре се отразява на сърцето и по-ефикасно подкрепя неговата функция

Избор на правилният продукт:
На пазара за хранителни добавки можете да откриете огромно разнообразие от най-различни фирми, производители и представители предлагащи л-карнитин под най-различни форми. Тъй като в сферата на хранителните добавки най-добри по отношение на тяхното производство и ефективност през годините се доказаха САЩ и Германия, то ние ви препоръчваме да се насочите към производители с такъв произход.

Body World Group BWG е немска фирма гарантираща за най-високо качество на своите продукти.
AllMax Nutrition и SAN пък са едни от най-добрите американски фирми за производство на хранителни добавки.
Избирайки някоя от тези фирми производители на спортни и хранителни добавки вие можете да сте убедени, че закупувате най-доброто.

 1 окт. 2015

Още новини

Л-Карнитин по време на бременност

Благодарение на множеството научни доклади описващи ролята на л-карнитина в човешкия организъм ние имаме възможността да пишем тази статия и да дадем ориентировъчни насоки по темата. Благодарение на науката можем да ...

Л-Карнитин за възрастни хора

Плюсовете от употребата на Л-Карнитин при хора в напреднала възраст:√ Забавя стареенето на клетъчно ниво√ Подобрява физическите възможности и намалява умората√ Грижи се за сърцето и сърдечно съдовата дейност√ ...